نکات ایمنی هنگام استفاده از مایکروویو

با این زندگی های شلوغ ، خانواده ها از مایکرویو برای گرم کردن سریع غذا ها استفاده می کنند ، یا برای گرم کردن نوشیدنی و یا یخ زدایی مواد غذایی. مایکروویو ها عموما امن هستند اگر درست ازآن استفاده نماییم.

ماکروویو چطور کار می کند؟

اول از همه وقتی میگوییم ماکروویو یعنی ویو یا امواجی که توسط فر ایجاد می شود – و یک نوع امواج الکترومغناطیسی است.این امواج باعث می شود مولکول های آب درون غذا به ارتعاش دربیاید و این ارتعاشات باعث می شودکه غذا گرم یا پخته بشود.

ماکروویو ها تابش های غیر یونیزه دارند. ومثل امواج یونیزه کننده دیگر نیستند، اشعه هاییونیزهکنندهانرژی بالاتری دارندو مثلا باعث تغیررات سلولی در بدن انسان می شود.

مایکروفر

نکات مهم هنگام استفاده از مایکروفر

وقتی از مایکرویو استفاده می نمایید ، در آن باید خوب بسته و چفت گردد.

اگر نور، فن ، سینی چرخشی وقتی درب ماکروویو باز استکار می کند ، ازآن استفاده ننمایید و حتما گزارش خرابی آن را بدهید

با رعایت نکات ایمنی زیر می توانید مانع از سوختگی های دردآور و آتش سوزی بشوید.

ماکروفر را مستقیما به پریز برقبزنید و از سیم رابط استفاده نکنید

ماکروفر را در جایی بگذارید که ارتفاع مناسب را داشته باشد ، و همه بتوانند راحت از آن استفاده نمایند

غذا ها را دور از صورتتان بیرون بیاورید. ممکن است بخار گرم آن صورتتان را بسوزاند

غذاها درماکروفر ممکن است یکنواخت گرم نشود یا خیلی گرم بشود قبل از اینکه آن را به بچه ها بدید حتما تست کنید

هیچ وقت بطریشیر کودک را داخل مایکروویو نگذارید .

ماکروفری را بخرید که حتما لیبل اینکه کنترل شده را داشته باشد.حتما کارت عضویت آن را پر کنید و تحویل دهید، بااین کار سازنده می تواند در صورت هر مشکلی به شما دسترسی داشته باشد

قبل از اینکه بخواهید غذا ها را یخ زدایی نمایید ، مواد غذایی را از بسته بندیشان خارج کنید. روی آن سلفون نکشید چون پلاسیک در برابر دماهای بالا مقاومت ندارد. قدرت یخ زدایی را 30 تا 40 درصد  قدرت ذوب قرار دهید تا به آرامی مواد غذایی یخ زدایی گردند.

گوشت و غذاهای مرکب شده از گوشت ، مرغ، تخم مرغ وماهی را بلافاصله بعد از اینکه در ماکروفر یخ زدایی شد بپزید. در حین یخ زدایی در ماکروویو ،غذاها گرم می شوند و ممکن است باکتری های موجود در آن چند برابربشود

برای پوشاندن روی ظروف غذایی باید از ظروفی استفاده شود که در مایکروویو قابل استفاده است . کلا باید از ظروفی در ماکروفر استفاده گردد که لیبل ماکروفر خورده باشد حتی برای ظروف چینی و سرامیکی به این نکته توجه کنید.

دستورات غذایی که باید با آب زیاد پخته بشود را در ماکروویو استفاده ننمایید ، مثل پاستا، اولاکه خوب در مایکروویو نمی پزد و دوم اینکه روی اجاق گاز در زمان کمتری آماده می شود.

گهگاهی غذاها را هم بزنید و برگردانید تا گرما به همه ی قسمت های آن برسد

اگر امکانش هست موادغذایی را به تکه های کوچکتری ببرید .تکه های کوچکترنسبت به بزرگتر زودتر می پزد

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند مایکروفر از جمله تعمیرات مایکروفر پاناسونیک کرج خود با تعمیرگاه پاناسونیک تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات ماکروفر پاناسونیک تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://www.nfpa.org/public-education/by-topic/top-causes-of-fire/cooking/safety-with-cooking-equipment/microwave-ovens/microwave-safety-tips

منبع2: http://www.eatright.org/resource/homefoodsafety/safety-tips/microwave/microwave-tips

Rate this post