چطورصفحه کلید (صفحه لمسی) ماکروویو ی که خراب شده است را درست کنیم؟

قسمت میانی سوئیچ

اگر دکمه های صفحه لمسی مایکروویتان کار نمی کند ، میتواند مشکل مربوط به قسمتی از سوئیچ آن باشد.این قسمت از یک سوئیچ لمسی الکتریکی نرم که در دو طرف آن لایه های پلاستیکی( از جنس رزین پلیمر که در برابر حرارت مقاوم هستند) با پوشش رسانا قرار دارد پوشیده شده . وقتی شما یک کلید را درصفحه لمسی ماکروویو فشار می دهید ، این دو تا سطح با هم تماس پیدا میکنند و یک مدار الکتریکی تشکیل می دهندکه به برد سیگنال می فرستد.

مایکروفر،مایکروویو

این پوشش رسانا در قسمت میانی سوئیچ ممکن است در گذر زمان و استفاده مکرر ساییده بشود،و نیاز به تعویض داشته باشد.ماکروویو را از برق بکشید و کابین دور آن را باز کنید تا بتوانید به قسمت میانی سوئیچ دسترسی یابید ، که عموما به برد کنترلی چسبیده است. قسمت میانی سوئیچ با یک تراشه به برد وصل شده است، قبل از اینکه بخواهید کاری انجام بدهید ، این قسمت را کنترل کنید که وصل باشد. شما باید نقشه مدار الکتریکی ماکروویوتان را داشته باشید تا بتوانید کار انجام بدهید.از یک مولتی متر برای تست صفحه لمسی استفاده نمایید باید چند اهم مقاومت داشته باشد وقتی هر کلید را تستی می کنید.

برد کنترلی

اگر شما قادر نیستید که عددی را روی صفحه لمسی ماکروویوتان وارد کنید، ولی صفحه نمایش روشن است، مشکل می تواند از برد کنترلی باشد .برد کنترلی به صفحه لمسی سیگنال های ولتاژ پایینی را می فرستد . وقتی شما دکمه ای را از صفحه لمسی ماکروویتان فشار می دهید ، برد کنترلی به بقیه اجزای ماکروویو سیگنالی را می فرستد که شروع به گرم کردن کند .اگر لایه ی میانی سوئیچ درست کارش را انجام بدهد ، و اتصالات برد کنترلی درست به نظر برسد ، پس احتمالا لازم است که این برد تعویض بشود . برق آن را قطع کنید و کابین دورش را باز کنید و مونتاژ

شما عزیزان می توانید جهت تعمیر مایکروفر پاناسونیک در کرج با تعمیرگاه پاناسونیک تک سرویس  تماس حاصل فرمایید.

Rate this post