پخت و پز با ماکروویو و قوت یا خواص مواد غذایی

آیا غذا پختن در ماکروویو آسیبی به سلامت ما نمی زند؟

تقریبا اکثر خانه ها ماکروفر دارند. ولی علی رغم اینکه استفاده از ماکروفر شیوع یافته ، برخی افراد هنوز شک دارند که آیا ماکروفر خاصیت غذایی را از بین می برد؟

ماکروویو چطور کار می کند؟

اینکه بدانید چطور ماکروفر کار می کند کمک می کند تا پاسخ سوالتان را بگیرید.ماکروفرها از امواج با انرژی که شبیه امواج رادیویی باطول موج کمتر هست  ، برای پخت غذا استفاده می کند. این امواج کولکول ها ی مواد را به ویبره می اندازد وباعث تولید انرژی گرمایی می شود.

مایکروفر

آیا ماکروفر مواد مغذی را از بین می برد؟

برخی از مواد غذایی وقتی در معرض گرما قرار می گیرند ، از هممی شکنند چه در ماکروویو باشند چه روی اجاق گاز. مثلا ویتامین ث اینگونه است. ولی چون زمان پخت در ماکروویو کمتر است ،پختن با ماکروویو برای اینگونه مواد غذایی که با گرما می شکنند بهتر است.

درمورد سبزیجات، پختن آن ها در مایعات باعث می شود ارزش غذاییش را از دست بدهد چرا که مواد مغذی از آن خارج شده وداخل مایع می شود.مثلا بروکلی آبپز شده ، گلوکوزینولات( ترکیبی حاوی سولفوراست که خواص ضد سرطان سبزیجاتبه این خاطر است) را از دست می دهد و مزه اش هم بد می شود. آیا بخار پز کردن  سبزیجات یا بخارپز کردندر ماکروفر بهتر نیست؟ از بعضی جهات بله. چون نسبت به سرخ کردن و آب پزکردن گلوکوزینولات را بیشترحفظ می کند.

بهترین روش پخت که مواد مغذی را بیشتر حفظ می کند، آن روشی است که سریعتر است  ، و غذا را در مدت کمتری گرم می کند، واز مایعات به مقدارحداقل استفاده می کند. ماکروویو هم دقیقا همین شرایط را دارد.به این شکل ویتامین ها و مواد معدنی بیشتر از هر روش پختنی حفظ می شود و سالم تر هم هست.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند مایکروفر از جمله تعمیر مایکروفر پاناسونیک در کرج خود با تعمیرگاه پاناسونیک تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات ماکروفر پاناسونیک تماس حاصل فرمایید.

http://www.health.harvard.edu/staying-healthy/microwave-cooking-and-nutrition

Rate this post