گرم کردن غذا با مایکروفر، ممنوع!

مضرات گرم کردن غذا در ماکروفر

گرم کردن غذا با مایکروفر، روشی سریع و موثر برای افزایش دمای غذاهای خنک یا گرم کردن غذاهای پخته است. با این حال، برخی مردم ممکن است نگران مضرات گرم کردن غذا در ماکروفر، به ویژه اگر از دستگاه‌ هایی مانند مایکروفرهای پاناسونیک استفاده کنند، باشند. در واقعیت، اگر از وسایل پخت و پز مخصوص برای مایکروفر استفاده شود و دستورات تولید کننده رعایت گردد، گرم کردن غذا با مایکروفر به عنوان یک انتخاب ایمن و موثر محسوب می‌ شود.

با این حال، باید از ظروف مناسب و محرک‌ هایی که برای مایکروفر مناسب نیستند، پرهیز کرد تا مسائل احتمالی مانند نشتی مواد شیمیایی یا سوختگی‌ های ناشی از گرما ایجاد نشود. به عنوان یک قانون کلی، رعایت دقیق دستورات تولید کننده و استفاده از ظروف مشخص شده برای مایکروفر می‌ تواند مخاطرات احتمالی را به حداقل برساند.

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن وقت و یا آموزش نادرست از چگونگی به کار گیری دستگاه مایکروفر، برای گرم کردن غذای خود از آن استفاده می کنند و این کار ممکن است در مواردی باعث آسیب دیدن دستگاه شده و همچنین سلامت مواد غذایی را نیز به خطر بیندازند. در این مقاله می خواهیم به شما نکاتی را آموزش بدهیم که رعایت آن در زمان استفاده از ماکروفر ضروری بوده و بدون شک به سود مصرف کننده خواهد بود.

مضرات گرم کردن غذا در ماکروفر پاناسونیک

مضرات گرم کردن غذا در ماکروفر پاناسونیک

همانطور که می دانید مایکروفر پاناسونیک وظیفه گرم کردن و یا پخت پز را بر عهده دارد. زیرا به دلیل سهولت کاری که مایکروفر برای شما دارد، باعث شده تا یکی از پر کاربرد ترین لوازم خانگی برقی به حساب آید. به دلیل آنکه مایکروفر پاناسونیک قادر به کار کرد و پخت یکسان غذا نیست همین باعث رشد باکتری ها در غذا موثر می شود، و خوردن همین غذا برای سلامتی انسان سرطان زا می باشد. در ادامه با مضرات گرم کردن غذا در ماکروفر پاناسونیک آشنا شوید.

همین گرم کردن نامنظم مایکروفر پاناسونیک باعث می شود تا شکل ظاهری و ساختار غذا تغییر کند. البته باید در نظر گرفت که مایکروفر پاناسونیک کارایی های بسیار مفید دیگری نیز هم دارد. البته بعضی از غذا ها را نباید با مایکروفر گرم کنید. که عبارتند از: گرم کردن تخم مرغ، گرم کردن گوشت های فرآوری شده، گرم کردن برنج، گرم کردن سبزیجات، گرم کردن شیر، گرم کردن مرغ، گرم کردن سیب زمینی، گرم کردن قارچ و گرم کردن روغن نباید با مایکروفر صورت بگیرد زیرا باعث بروز مشکلات جدی برای سلامتی خود و مایکروفر شما می شود. 

در آخر اینکه شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند مایکروفر و مایکروویو از جمله تعمیر ماکروفر پاناسونیک در کرج خود با تعمیرگاه پاناسونیک تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات مایکروفر پاناسونیک تماس حاصل فرمایید.

چرا مواد خوراکی و غذاها را نباید در مایکروفر گرم کنید؟

چرا مواد خوراکی و غذاها را نباید در مایکروفر گرم کنید؟

این دستگاه با توجه به ساختاری که دارد، برای گرم کردن برخی مواد غذایی مناسب نمی باشد. در واقع گرم شدن آن مواد به دلیل درست پخته نشدن به رشد باکتری ها کمک می کند و برای سلامت انسان مضر می باشد. در ادامه برخی از مواد غذایی که بهتر است به منظور پختن یا گرم شدن در مایکرویو قرار نگیرند، ذکر شده اند:

  1. تخم مرغ را در مایکروفر گرم و یا آبپز نکنید. دلیل این موضوع تبخیر شدن رطوبت داخل تخم مرغ می باشد که باعث ایجاد بخار آب خواهد شد و ممکن است تخم مرغ در داخل دستگاه منفجر شود؛ بنابراین با توجه به مناسب نبودن ساختار این دستگاه برای گرم کردن این ماده ی غذایی بهتر است که شما تخم مرغ را با استفاده از روش های دیگری آبپز کنید.
  2. مواد پروتیینی فرآوری شده به دلیل اینکه در کارخانه ها برای افزایش ماندگاری و کیفیت آن ها از مواد شیمیایی استفاده می شود، در زمان گرم شدن و یا پخته شدن در مایکروفر آن مواد به شکل های مختلفی آزاد خواهند شد و برای سلامت انسان مضرر هستند؛ بنابراین بهتر است چنین موادی را از این طریق گرم نکنید. برای مواد پروتیینی مانند مرغ و گوشت نیز چنین حالتی (به دلیل کامل پخته نشدن) آن وجود دارد و باعث از بین نرفتن برخی باکتری های موجود در گوشت خواهد شد. شما برای اطمینان بیشتر و حفظ سلامت گوشت و مواد پروتیینی لازم است که آن ها را به صورت کامل از طریق روش های سنتی و مرسوم بپزید.
  3. سبزیجات و برنج : بهترین و سالم ترین روش برای پختن سبزیجات بخار پز کردن آن ها است. اگر بخواهید از دستگاه مایکروفر برای این کار استفاده کنید، ویتامین ها و مواد مفید موجود در این مواد به موادی مضر و سرطان زا تبدیل خواهد شد. همچنین برای پختن و گرم کردن برنج نیز استفاده از مایکروویو پیشنهاد نمی شود؛ به دلیل اینکه درست پخته نشدن ممکن است باعث ایجاد مسمومیت و ناراحتی های معده شود.
چه غذاهایی را نباید در مایکروفر گرم کرد

چه غذاهایی را نباید در مایکروفر گرم کرد

استفاده از مایکروفر برای گرم کردن بسیاری از غذاها امر معمول و مفیدی است، اما برخی از غذاها به دلیل ویژگی‌ های خاص خود نباید در مایکروفر گرم کرد. به عنوان مثال، مواد غذایی با بسته‌ بندی فلزی یا آلومینیومی باید از مایکروفر دور شوند، زیرا این مواد می‌ توانند جرقه‌ زنی و آتش‌ زنی را در دستگاه ایجاد کنند. 

همچنین، غذاهای با پوشش پلاستیکی که برچسب “برای استفاده در مایکروویو” ندارند، ممکن است باعث ترکیب مواد ضار واحد مواد غذایی شوند. در ضمن، تخم‌ مرغ با پوست، پر و غذاهایی که دارای قسمت‌ های زیادی از مواد روغنی هستند نیز بهتر است در محیط‌ های دیگر گرم شوند، زیرا ممکن است منجر به انفجار شوند یا باعث ایجاد دود و بو شدید شوند. 

به علاوه، بعضی از مواد چربی مثل کره و روغن‌ ها ممکن است در مایکروفر افتتاح شوند و باعث خطر ایجاد حرارت زیاد یا آتش سوزی شوند. بنابراین، قبل از استفاده از مایکروفر، بهتر است برچسب‌ ها و موارد ذکر شده را به دقت مطالعه کرده و محتوای غذاها را با احتیاط گرم کنید. 

دفترچه راهنمای استفاده از مایکروفر

به تمامی خریداران توصیه می شود که پس از خریداری دستگاه مایکرویو از فروشگاه، اولین و مهم ترین کار را حتما انجام بدهند و مطالعه ی دفترچه ی راهنما را فراموش نکنند. در این دفترچه اطلاعاتی در مورد نحوه ی راه اندازی، طرز استفاده و همچنین نگهداری از دستگاه نوشته شده است که آگاهی کامل از آن به نفع کاربر می باشد. 

بسیاری از افراد قبلا از این وسیله برای گرم کردن غذا یا پختن انواع خوراکی ها استفاده کرده اند، اما باز هم توصیه می کنیم که اگر مدل جدید از مایکروفر راه خریداری کرده اید، حتما دفترچه را بررسی کنید؛ زیرا قطعا شامل اطلاعات جدید برای شما خواهد بود.

شماره تلفن نمایندگی پاناسونیک تهران

5/5 - (1 امتیاز)