چطور مشکل نچرخیدن سینی مایکروویو(ماکروفر) را حل کنیم

موتور چرخنده مایکروویو(مایکروفر)

اگر سینی شیشه ای داخل مایکروویوتان نمی چرخد ، می تواند به خاطر مشکل از موتوری که می چرخاند باشد .بیشتر دستگاه ها یک سینی گرد شیشه ای چرخشی دارند که به یک موتور چرخنده و غلطک متصل شده است که باعث می شود سینی بچرخد. برای دسترسی به موتور ، اول مایکرویو(ماکروفر) را از برق بکشید و پنل زیریرا باز کنید . موتور معمولا در جای خودش با پیچ هایی نگهداشته شده و اتصالات سیمی به آنوصل است. اگر موتور صدای خورد شدن بدهد یا نچرخد ، باید تعویض بشود . از یک مولتی متر برای تست اتصال پایانه های موتور استفاده نمایید.اگر جریانی برقرار نبود موتور باید تعویض گردد . اگر موتور اتصالاتش برقرار بود ولی باز هم کار نمی کرد ، مایکرویو(مایکروفر) باید با ولتاژ مستقیم آزمایشبشود  که این کار را باید یک متخصص فنی انجام بدهد.

مایکروفر،مایکروویو

قطعه متصل کننده (کوپلر) ماکروویو

اگر سینی شیشه ای مایکروویو شما نمی چرخد ، می تواند مشکل از کوپلر متحرک باشد . بیشتر مدل های مایکروویو یک شیشه گرد چرخشی دارند  که توسط یک موتور چرخشی و غلطک و کوپلر می چرخد . اگر بخواهید ببینید که مشکل از کوپلر است یا  خیر ، سینی و غلطک را بردارید .اگر لازم بود صفحه ی زیری را بردارید تا به کوپلر دسترسی یابید ، مایکرویو را از برق بکشید. بیشتر دستگاه ها کوپلر سه پره دارند که خیلی راحت از شفت(میله سوار شده روئی موتور) موتور جدا می شود ، برای مدل های دیگر باید اولموتور باز بشود . ان قسمت کوپلر که به شفت موتور وصل می شود را کنترل کنید تا ببینید پوسیدگی و پارگی و آسیب دیدگی نداشته باشد .

غلطک ماکروفر یا مایکروویو

اگر شیشه چرخشی مایکروویو نمی چرخید ، مشکل از غلطک آن است ، که این غلطک زیر سینی قرار دارد و کمک می کند که سینیثابت بماند یا بچرخد . غلطک با کوپلر کار می کند تا چرخش را ایجاد کند . سینی شیشه ای را دربیاورید تا ببینید که غلطک پارگی، پوسیدگی، آسیب دیدگی نداشته باشد . اگر پوسیده بود غلطک را تعویض نمایید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیر مایکروفر پاناسونیک در کرج با تعمیرگاه پاناسونیک تک سرویس  تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://www.partselect.com/Repair/Microwave/Tray-Will-Not-Turn/

3/5 - (2 امتیاز)